هدف از پژوهش حاضر، بررسی فلسفهی قصهگویی برای کودکان بود. بدین منظور در چهار چوب روش پژوهشی اسنادی- تحلیلی،50 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در پژوهش شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون بوده است.پرسشنامه خلاقیت مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیش آزمون برنامه ی قصه درمانی به مدت 6 جلسه 45 دقیقه ای اجرا شد و در پایان پس آزمون انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که خلاقیت تمامی آزمودنی ها در پایان برنامه ی درمانی افزایش یافته است. ...